DOĞUM GÜNÜ PASTASI

27 yaş olma şerefine
Tek kişilik dev pasta
Haketmiyor muyum sizce?
Bence sonuna kadar 😍
Ne çabuk geçti diye hiç düşünmüyorum, gerek yok öyle düşünüp strese girmeye
Olduğu gibi yaşıyorum şu hayatta
Deli, dolu, çocuksu
Bende böyle bir kişiyim hayatta
Çok büyütmemek lazım bu hayatı




Malzemeler:
1 yemek kaşığı kuru üzüm 🍇
6 tane büyük hurma
1/2 su bardağı badem ezmesi (kendim yapıyorum, eklenti şeker yok)
2 yumurta 🥚
1/2 su bardağı süzme yoğurt
2 muz 🍌
1/2 çay kaşığı saf vanilya (saf vanilyanın etkisi kuvvetli buna dikkat ederek siz vanilyanınızı ekleyin.)
2,5 su bardağı tam buğday unu 🌾
2 yemek kaşığı keten tohumu
3 yemek kaşığı ham kakao
2 yemek kaşığı chia tohumu
Yarım paket kabartma tozu
Bir tutam tuz

Krema:
Light labne
Saf vanilya
İsterseniz bal 🍯
Biraz süt 🥛

Süsleme için:
Çilek 🍓
Çikolata 🍫


Tarif:
- Kuru üzüm ve hurmaları ayrı ayrı sıcak suda biraz beklettin. Çekirdeklerinden ayırdın. Küçük küçük doğrayın.
- Muzları ezdin.
- Üzüm, hurma, yumurtayı güzelce çırpın. Badem ezmesi, yoğurt, muz ve vanilyayı ekledin. Çırpın.
- Kalan malzemeleri ekleyin ve sıvı pürüzsüz olana çırpın.
- Yuvarlak küçük kek kalıplarına döktün.
- 180 derecede 35 dakikada pişirin.

- Kreması için; labneyi vanilya ile çırptın. Akışkan olsun diye biraz süt ekledin.

- Pişen kek tabanları soğuyunca çıkarttın. Soğuduktan sonra kremayı koydun.

- Üstü için kendi yaptığım çikolataları eritip çileklere bandırın ve üstüne koydun. Birazda kenarlarından akıttın.

Not: Kendi çikolatamı %100 bitter gibi yapıyorum. Acı çikolata seviyorum.
* Acı gelirse size içine bal ekleyebilirsiniz. Ya da tahin ile tatlandırabilirsiniz.
* Bitter oranı yüksek çikolata kullanabilirsiniz.
* Benim çikolata tarifime bakıp kendi çikolatanızı yapabilirsiniz.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ISPANAKLI PANCAKE

MİNİ MAGNUM

KAHVELİM