MİNİ MAGNUM

Yaz sezonu açılıyor.
Kendi magnumuzu yapamaz mıyız
Tabi ki yaparız
Dondurma yapmayı geçtik artık
Magnum yapıyoruz
Bademli bile yaparız
Hazır mıyız yapmaya


Malzemeler:
3 yemek kaşığı badem ezmesi ( kendi yaptığım)
1 tane muz 🍌
2 yemek kaşığı limon suyu 🍋
60 ml su 💦
1 çay kaşığı bal 🍯
1 çay kaşığı saf vanilya
*Renklendirmek için meyve tozları


Çikolatası için
3 yemek kaşığı ham kakao yağı
3 yemek kaşığı ham kakao
1 tatlı kaşığı bal 🍯
Çiğ badem parçaları

Tarif:
Badem ezmesini limon suyunu blenderde karıştırın. Daha sonra muzu ekleyin. Blenderden geçirin. Su, bal, vanilyayı ekleyin ve blenderden geçirmeye devam edin. Karışımı kapa alın. Meyve tozları ile karıştırın. Dondurma kabına koyun. Bir gece buzlukta bekletin.

*Ben bir kısmını pancar tozu ile karıştırdım ve pembe renkli bir karışım elde ettim. Bir kısmını limon kabuğu tozu katıp sarı renk elde ettim. Bir kısmına portakal kabuğu tozu ekledim. Turuncu bir karışım elde ettim. Bir kısmını sade bıraktım. Vanilyalı bir karışım olarak kaldı. Bu kısım isteğe bağlıdır.

Çikolata sosu;
Su dolu tencerenin içine sos tenceresini koyun. Tencerenin içine ham kakao yağını koyun. Ham kakaoyu ekleyin. Karıştırın. Sosun yanmaması için kısık ateşte tutun. Eridikten sonra balı ekleyin. Ocağı kapatın. Son olarak badem parçaları ekleyin.

Sosu hazırlarken dondurma kabını çıkartın. Dondurma kaplarından mini magnumları çıkartın.
 Çikolata sosun içine batırın. Bir tabağa sıralayın. Buzdolabında 25 dakika bekletin.

*Biraz yumuşarsa daha kolay kalıptan çıkar.
* Kakao yapı yerine hindistab cevizi yağıda olabilir.

Sonrası afiyetle tüketin.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ISPANAKLI PANCAKE

KAHVELİM

MUZLU EKMEK