FERRARİ'LERİN ŞEHRİ DUBAİ

Keyifli geçen bir tatilden kesitler. Belki çoğu kişinin gitmeden benim gibi tereddütleri vardır ne giysem, neler olacak, nasıl geçecek diye ama şunu bilin dünyanın en güvenli şehrine gidiyorsunuz.

Evet yanlış okumadınız. Dünyanın EN GÜVENLİ ŞEHRİ Dubai!!!!!

Dubai gitmek için biz SCC Tur ile anlaştık. Uçak biletleri ve vize işlemlerimizi onlar halletti. Vize çıkarmak çok kolay neredeyse hiçbir belge istemiyorlar ve 72 saat içinde çıkmış oluyor. Keşke her ülke böyle olsaydı.

1. GÜN

* Sabiha Gökçenden dört buçuk saat süren bir uçuş gerçekleştirdik. Eskiden 1 saat daha kısa sürüyormuş ama bazı ülkelerde oluşan olaylar nedeniyle yeni rota çizilmiş.

Hint okyanusuna girmek istiyorsanız Palmiye Adasında olan  otelleri tercih etmenizi öneririm. Biz Dukes Dubai'yi seçtik. Memnun kaldık. Otel temizdi, çalışanlar ilgiliydi, tüm sorunlarımıza çözüm ürettiler. Kahvaltı dahil ayarladık. Kahvaltı menüsü çok genişti. Diyet yapanlara uygun her şey düşünülmüştü. Hem deniz hem havuzu kullandık. Hiçbir sorun ile karşılaşmadık.

Sabah saat 06.00 Dubai'de olduk ve kahvaltı edip Burj Al Arap yani Yelken Oteli'ni gördük. Kapalı çarşıyı andıran Souk Madınat Jumeirah dolaştık. Venedik şehrindeki gibi kayıklarla dolaşabilir, Burj Al Arap aranıza alıp fotoğraf çekebilir, restoranlarda yemek yiyip alışveriş yapabilirsiniz. Palmiye Adasındaki Atlantis Otele gördük. Daha sonra otelimize geçip odalarımıza yerleştik.

Dukes Dubai otelin sahilinden bir kesit

Sıcaklık 45 derecenin üstüne çıktığı için kendimizi denize attık ve havuzda serinledikten sonra Eski Dubai / Dubai Greek diye adlandırılan bizim Eminönü andıran çarşıları dolaşmaya gittik. Baharat, altın, teknoloji,parfüm gibi çarşılar yan yana bulunmaktadır. Uygun fiyatlara ihtiyaçlarınızı alabilirsiniz.

Akşam yemeği için tercihimiz Dubai Marina oldu. Ulaşım için biz Uber kullandık. Rahat ettik. Marina ışıl ışıl gökdelenler ile uzun yürüyüş yapma şansı sağlıyor. İsterseniz yemekli tekne turları ile hem yemek yiyerek hem de marinayı turlayabilirsiniz.

2. GÜN

Sabah otelimizde kahvaltı yaptıktan sonra Safari için beklemeye başladık. Bu sırada deniz ve havuz keyfi yaptık.

Çöl Safarisini yemekli tercih ettik. Saat de 16.00 otelimizden safari aracımızla alındık. Toyota lüks jeep ile yapıyorsunuz. 40 dakika süren yolcuğumuz sonunda çöle ulaştık. 45 dakika süren eğlenceli dakikalar yaşadık. Ücret olarak 90 USD ödedik. 45 dakikanın sonunda çölün ortasında Bedevi kampına gittik. Açık büfe olan akşam yemeğimizi dört tane dans gösterisi eşliğinde yedik. Bu alanda küçük boy hint dövmesi kadınların eline ücretsiz yapılıyor. Ücretsiz deve ile kısa bir tur yapabiliyorsunuz. Atv binebilirsiniz. Safari araçlarımızla otellerimize bırakıldık.

3. GÜN

Sabah saat 9 otelimizden ayrıldık ve başkent olan Abu Dhabi gezmek için yola düştük. Yol üzerinde olan Şeyh Zayed Camisi'nde durduk. Bu cami girmek istiyorsanız eğer kadınlar için hatlarını belli etmeyen uzun kollu ve ayak bileklerine kadar örten kıyafetleriniz yanınızda bulunsun. Birde baş örtüsü tabiki :) Erkekler için pantolon ve kısa kollu tişörtler uygun kabul ediliyor. Camide ibadet yapmak mümkündür.

Buradan ayrıldıktan sonra Abu Dhabi doğru seyahatimiz devam etti.

* Şehrin sınırına girince yolun rengi bile değişiyor. Abu Dhabi başkent olduğunu belli ediyor.

Sarayları görerek geçtiğimiz yollardan şehir merkezi dolaştıktan sonra Hızlı ve Öfkeli filminin çekildiği gökdelenleri Etihad Tower ve Emirates Palace gördük. En uzun binası olan Petrol Bakanlığı yanında bulunmaktadır.

* Emirates Palace dünyanın en pahalı otellerindendir. Emirates Dubai şeyhinin şirketidir. Her şeyh bu otelde hazır bulunan daireleri vardır. Abu Dhabi geldiklerinde bu odalarında kalmaktadırlar.

İlk yaşam tarzlarını görmek için Heritage Village gittik. Zengin olmadan nasıl yaşıyorlardı. Neler giydiklerini incelediğimiz müzeyi dolaştık.

* Bir gece önde develerle gezen halk bir gün sonra Ferrari araçlarla gezer olmuş. Buna tanık oluyorsunuz.

*Adu Dhabi 200 fazla adadan oluşmaktadır. Her adanın bir amacı bulunmaktadır. Örneğin bir ada eğlence adası iken bir ada müzelerin ada olarak dizayn edilmiştir.

Louvre Müzesine doğru yol aldık. Öğle yemeği için Crowne Plaza gittik. Açık büfe öğle yemeğinden sonra Ferrari Word için yola devam ettik. Ferrari Word müzeyi gezmek için 350 dirhem olan bilet almanız gerekiyor. Bunun yanında yer alan eğlence parkuruna bir bilet alıp tüm oyuncakları kullanabiliyorsunuz. Bir gününüzü buraya ayırabilirsiniz.

Ferrari Word müzesinden bir kesit

Akşam Dubai döndük ve Dubai Mall'a geçtik. Akşam 19.00 sonra ışık şovlarını izleyin. Dünyanın en büyük alışveriş merkezidir. Her yarım saat bir ışık şovu gösterisi oluyor. Dış taraflarda da  çeşitli yemek yerleri bulunmaktadır.Teknelere binip havuzun içinde dolaşıp ışık şovlarına daha yakın bir şekilde izleyebilirsiniz. Şunu bilin ki alanda resmen izhidam yaşanıyor. Dubai Mall'da  her markayı bulabilirsiniz. İçinde akvaryum yer almaktadır. Bu akvaryum için bilet almaya gerek yok bilet alınca tünelin içinde yürüyorsunuz. Diğer türlü avm dolaşırken etrafını gezerek görmüş oluyorsunuz. Dubai Mall içinde The Cheesecake Factory yer almaktadır. Bir kahve eşliğinde isteyenler cheeesecake yiyebilirsiniz.

Burj Halife burada yer almaktadır. Muhteşem bir yapı oluşturmuşlar. Sadeliği ile göz kamaştırıyor. 50 USB ödediğiniz bilet ile 124. katına çıkıp Dubai kuşbakışı bakabilirsiniz. Bunun yanında içinde de restaurant yer almaktadır. Hem manzara izleyip hem de yemek yiyebilirsiniz.

4. GÜN

Kahvaltı yaptıktan sonra otelimizden ayrıldık ve Miracle Garden ile Legoland Dubai dolaştık. Sonra havaalanına doğru yol aldık.

* Dubai tarihi olmayan bir yer. 19 yıllık yapıları tarihi eser diye görüyorlar. Yeni kurulan bir ülke olduğu için düzenli bir yerleşme var. Yolları 10 şeritli gidiş, 10 şeritli dönüş şeklindedir. Gökdelenleri turizm için pazarlayan bir ülke ve başarılı oluyorlar. Gökdelenlerle bir sanat yaratmışlar. Uzay mekiğini andıran metrolara sahipler. Metroyu kullanırsanız şehir turu yapmış oluyorsunuz. Gece gündüz istediğiniz gibi gezin kimse size zarar vermez. Dilenmek ülkede yasaktır. Dünyada ünlü olan yapıları modern şekilde inşaa edip pazarlıyorlar. Dubai'de  ama ruh yok ben öyle hissettim. Şehirde yeşillik görmek şansı çok az. Gündüzleri halkı sokaklarda görme şansınız yok denecek kadar az. Onlar için hayat geç saatlerde başlıyor. Sabah saatlerinde Ferrari araçları görmek imkansız :) İnşaatlar 24 saat sürüyor. Hızla tüm yapılar bitiyor.

* Adu Dhabi Şeyhi çölü yeşillendirmek için çok yatırım yapmış ve başarılı olmuş. Şehir daha çok yaşanır halde duruyor. Bir ruha sahip gözüküyor.Turizmi Dubai kadar önemsememişler. Dubai gösterdiği başarı ile turizme yatırım yapmaya başlamışlar.

* Halkın krallıkla yönetilmekte çok mutlu oldukları söyleniyor. Arap nüfusu 1 milyona sahip diğer nüfusu göçler ile oluşuyor. Kendi halkı eğer havaalanı gibi kurumsal ve göz önünde bir yerde çalışırlarsa aylık kazançları 53 bin tl denk olduğu yabancı olan bir kişi çalışırsa 12 bin tl denk gelen maaşı aldıkları bilgisi verildi. Bu kurumlarda kendi haklı 4 gün 4 saat çalıştığı söyleniyor. Kendi halkı iş kurmak isterse Şeyh %90 tüm masraflarını karşıladığı uzun vadeli geri ödeme planı ile destek oluyor. Şeyh üç yılda bir borçları sildiği söylendi. Vatandaşlık kabul etmiyorlar. Refah düzeylerinin düşmesini istemiyorlarmış. Kendi nüfusu çoğalması için Arap ile Arap evlenirse 75 bin tl denk gelen düğün masrafları karşıladığı ve yıllık kirası 250 bin tl varan villa hediye ettiği bilgisi verildi. Bu izledikleri politika ile nüfuslarını arttırmayı planlıyorlar. Ülkede iş kurmak isterseniz eğer Arap vatandaşı ile ortak olma şartı bulunmaktaymış. Yıllık olarak şirketinizin büyüklüğüne göre para ödemeniz gerekiyormuş. Birden çok şirkete ortak olabiliyorlarmış. Yani yatarak para kazanmanın tam anlamı :) Zenginlikleri nerelere dayanıyor biraz anlamış olduk değil mi :)

* Para birimi dirhemdir. Oraya gidince doları dirheme çevirmeyi unutmayın. Tüm dolarları bir anda dirheme çevirmek yerine harcadıkça çevirmek daha karlı oluyor. Dolar ile harcama yaparsanız mekanlar ya da mağazalar dirhem değerini daha düşük sayıyormuş. Bize verilen bu bilgi ile hareket ettik.

* Ülkede en ucuz şeylerden birisi petrol :) Litresi 2 tl denk geliyor. 2. Elektronik eşyalar çünkü hiçbir vergi yok. Bu yıl KDV konulmuş. 3. olan ise araçlardır. Ülkede tarım yapılmadığı için her türlü gıda ürünü dışarıdan alınıyor. Her türlü yiyeceği bulmak mümkündür. Dış ülkelere bağlı durumdadır. Bizim ülkemize göre yiyecek ve içecek fiyatları biraz yüksek kalmaktadır.