GÜZEL ATLAR ŞEHRİ KAPADOKYA

Masal diyarlarına gitmek isterseniz çok uzak değil. Nevşehir'e doğru yola çıkın. Güzel atlar şehri Kapadokya'yı gezin.
   İkinci kez gidiyorum ve her ikisi de farklı keyif verdi. Üç günlük olan tatilimizde tercih ettik. Birde Cappadox etkinliği ile birleşince dolu dolu günler geçirdik.

Ulaşım için otobüs ve uçak ya da özel aracınızla ulaşabileceğiniz çeşitler bulunmaktadır. Biz otelimizi Göreme'de ayarladık. Castle cave house kaldık. Göreme merkezde yürüyerek ulaşabildiğimiz bir otel oldu. Akşamları cappadox etkinlikleri doğrultusunda Perili Ozanlar Derneği yer olarak belirlenen konser alanında dönüşlerimizde kolay oldu.

Neler yaptık, nereleri gezdik bir de ona bakalım. Üç güne neler sığdırdık.
   Hava durumu olarak şansız bir döneme denk geldik. İki gün yağmur oldu. Öyle yaz yağmuru değil bildiğiniz sağanak yağış oldu ondan bu sefer dolaşma alanlarımız daha zorlu süreçlerden geçerek yaptık.

1. Gün
  Otele yerleştikten sonra kırmızı tur diye adlandırılan bölgeyi taksi tur tuttup dolaştık. Tur şirketlerinden 100 tl ödeyerek bu tura katılabilirsiniz ama biz 200 tl ödediğimiz taksiyle dolaşmayı seçtik. En fazla 7 kişi binebiliyorsunuz. Avanos, Paşabağları, Aşk Vadisi, Ürgüp, Derbent, Üçhisar bölgelerini dolaştık.
- Avanos da çömlek yapımı denedik. Oradan asmalı köprüyü ve saç müzesi gezdik.
- Derbent'te deve şeklindeki peribacalarını gördük.

-Aşk vadisinde manzarayı seyrettik. Nazar boncuklu ağaç ile bizimde fotoğrafımız olsun istedik.

- Paşabağları bölgesinde yörenin en büyük peribacalarını dolaştık.

-  Ürgüp bölgesinde Asmalı Konak dizisinin evini dolaştık ve Turasan mahzenlerinde şarap tadımı yaptık. Burda şarap fiyatları dışardaki marketlere göre daha uygun şarapları burdan almak daha mantıklı kalıyor.

- Üçhisar bölgesinde cappadox için kurulan standları gezdik daha sonra ordaki etkinlik olan mekanda eğlendik. Tabi kalesine çıkmadan dönmedik. Kaleye çıkarken Ali Baba şarap evinde şarap tadımları yaptık. Buradaki fiyatlar uygun kalıyor.

- Akşam yemeği için Göreme de One way restaurantta testi kebabını denedik. Dana, kuzu, tavuk eti gibi çeşitleri bulunmaktadır. Biz dana eti tercih ettik ve lezzetli idi. Fiyatı 28 tl

- Daha sonra My mothers cafede manzara karşısında kahvelerimizi yudumlayarak hem ısındık hem manzarayı, yağmuru seyrettik. Gecenin ilerleyen saatlerinde ise Perili Ozanlar Derneğindeki yerde cappadox etkinliği kapsamında konsere katıldık.

2. Gün
    Bugün kahvaltıdan sonra yeşil tura katıldık. New Göreme acentesinin turu satın aldık. 100 tl tur ücreti. Göreme Panoramik Seyir yeri, Derinkuyu, Ihlara vadisi, Selimiye katedrali, Güvercinler Vadisi, Taş işletmeciliği seyrettik. Öğle yemeğini Ihlara Vadisi sonunda Aslan restaurantı tercih ettik.. Nehrin üzerinden kurulmuş yerlerde oturup güveçte yemeklerimizi afiyetle yedik.
   Hava inanılmaz kötüydü bu bizim en büyük şanssızlığımız oldu. Sağanak yağmur gün boyu peşimizi bırakmadı. Buna rağmen keşfetmeyi yarıda bırakmadık. :)

Güvercinler Vadisi

Göreme Panoramik seyir yeri

-Her seyir yerinde nazar boncuklu ağaçlar bulmak mümkün.

Güvercinler vadisi ve taş işletmeci izledikten sonra Göreme'ye döndük. Akşam yemeği olarak her yerde göre göre bizimde canımızın çektiği gözlemeler afiyetle yedik. Nazar Börek evini tercih ettik. Özellikle patatesli olan gözlemesi muhteşemdi. Fiyatları 8 tl idi.
Akşam yine cappadox etkinliğinde olan Perili Ozanlar Derneği yerindeki konsere katıldık. Artık yağmur bitmişti ama soğuk hiç gitmiyordu.

3. Gün                                                                                                                                                     Bugün sabah bize erken doğdu. Öyle böyle değil ama saat 4 doğru uyandık. Hemen hazırlanıp servisin alması için bekledik. Nereye gidiyor bunlar der gibisiniz tabi ki balona gidiyoruz. Ürgüp Balonu tercih ettik. tercimiz doğru imiş. Bunu hem uçuş hem de iniş sırasında test etmiş olduk. Sabah toplanma alanında yaptığımız kahvaltıdan sonra uçuş alanına gittik. Ve saat 5.25 gösterdiğinde havalandık. Uçuşumuz tam 1 saat sürdü. 6.30 iniş yaptık ve o kadar kolay iniş oldu ki nasıl indik anlamadık. Pilotumuz Abdullah Atasoy bizi direk hiç sarsmadan indirdi. Uçuş sırasında bize yaptığı esprili sohbetleri ile bizde oluşan tedirginliğimizi ve stresimizi aldı.

Böyle muhteşem pozlar yakalamak gün doğumunu izlemek için kesinlikte yapın. Tarif edilemeyen duygular yaşadık. Manzara inanılmaz güzeldi. Resmen Harikalar Diyarı' nı dolaştık. Fiyatı 250 tl idi.

Bu balonun içinde kuş misali havalanıp özgürlüğe uçtuk. Kendimizi rüzgarın akışına bıraktık.

Biniş sertifikamız

İnişi kutlamasak olmazdı. :)

Saat 7 gibi otelimize geri döndük. Son kez kahvaltımızı da yaptıktan sonra Göreme'yi gezdik. Göreme Açık Hava müzesi dolaştık. At binebilirsiniz ve Atv turu yapabilirsiniz ama bizim vaktimiz kalmadığı için yapamadık.

Yeniden gitmek, gezmek dileğiyle ;)