TADI DAMAĞIMIZDA KALAN ALMANYA

Üç yıl mı desem dört yıl mı bilmiyorum ama yurt dışı hayali kurduğumuz canım arkadaşımla sonunda Kasım ayında yola çıktık. Uçak biletine göre rotamızı belirledik. Bizim için önemli olan gittiğimiz yer değil bir tatil yapmaktı. Sonunda yaptık.

Kasım ayında Berlin'e uçak bileti aldık. Pegasus ile uçuşumuzu gerçekleştirdik.

Berlin havalananı indikten sonra tren ile merkeze gittik. 1 saat süren yolculuğumuz sonunda merkeze ulaştık ve otelimize gitmek için metroyla aktarma yaptık sonra metro durağında yer alan otelimize yerleştik. Otelimizi Booking ayarlamıştık. easyHotel Berlin; temiz, küçük bir otel. Şehir merkezinde  yürüyerek ulaşabilirisiniz, yürümek istemezseniz metro ya da otobüs de kullanabilirsiniz.

Tatilimize başladık. Bu kadar çok komik olay yaşayacağımızı hayal etmemiştik. Burası bizim için sadece bir özet. :)

İlk gün yerleştikten sonra Berlin meydanında bulunan Berlin televizyon kulesine çıktık. Akşam manzarayı seyrettik.

Daha sonra meydana yakın olan bir alman restaurantı olan Mutter Hoppe da akşam yemeğimizi yedik. Porsiyonları çok büyüktü. Gittiğimiz zaman Christmas olduğu için mekan tamamen bu şekilde düzenlenmişti.

Müzelerin kapanma saati geç olduğu için yemekten sonra Marienkirche ziyaret ettik.

Arkadaşımın önerisi ile çok uygun fiyatlara kıyafetler bulabileceğiniz TK Maxx mağazasını dolaştık. 12 liraya çanta, 1 liraya kolye aldım. Düşünün :) Bu alışverişten sonra bir kahve molası verdik ve  St. Oberhoiz kahvelerimizi yudumladık.

2. GÜN

Sabah erkenden yola koyulduk. Biz çok erken davranınca hiçbir kafe açılmamıştı bunun üzerine bizde dolaşarak zaman geçirdik ve rotamızı East Side Gallery çevirdik.

Yürüyüşü tamamladıktan sonra Mercerdes Benz Vertieb Deustchland gezdik. Muhteşem Mercedes arabaları gördük. Gezmek ücretsiz.

Tekrar metroya atlayıp merkeze geldik. Berlin Katedarli ve Schlossbrücke köprüsünden geçtik.
   Müzeler adasını dolaştık.

Backer Wiedemann oturduk. Sandviç ve kahvelerimizle ilk günkü kahvaltımız yaptık.
Ekmekleri çok lezzetli idi. (Yazarken bile canım çekti.)

Gezimize kaldığımız yerden devam ettik. DDR Museum gittik. Metroya atlayıp Checkpoint Charlie gittik. Tam köşede yer alan Einstein Kaffee oturup bir kahve içtik. Rotamızı Sony Center çevirdik. Film müzesini gezdik.

Yolumuza Brandenburg Kapısı ve Katledilen Avrupalı Yahudiler Anıtı gezerek devam ettik. Artık açıktık ve Lindenbraü oturduk.

Açlıktan tabağımı sildim süpürdüm. Ekmeklerin yanında gelen sos çok güzeldi.

3. GÜN
                                         Otelimizin yanında Factory Girl kahvaltı için gittik.

Kahvaltı çok lezzetli ve doyurucu idi. Mekan çok güzeldi. Yanımızdan sabah işe giden bisikletli Almanları izlemek ayrı keyif verdi.
      Yürüyerek dolaşmamıza devam ettik eee tabi bu kadar kahvaltıyı yakmak için bol bol yürümek gerekli idi. Yolumuz Dunkin' Donuts düştü. Ordan tatlılarımızı aldık. Metroya atlayıp Oranienburg için yola düştük. Gedenkstatte und Museum Sachsenhausen gittik.

Sonra tekrar metroyla şehre döndük ve bir yorgunluk kahvesi içtik. Matcha kahve denedim, güzeldi.

Christmas zamanı gittiğimiz için her meydanda eğlenceler vardı. Hediyelik, içecek ve yiyecek stantları bulunmaktaydı. Her içtiğin içeceğin bardağı senin oluyor. Süper bir olay. :)

Bu meydanı dolaştıktan sonra çikolata dükkanına gittik. Gitmezsek olmazdı.

Ordan Maredo et restaurantına akşam yemeği için geçtik.

Ordan Gendarmenmarkt dolaştıktan sonra otelimize yol aldık.

4. GÜN
Sabah erkenden yola düştük ve kahvaltı için Standbad- Mitte gittik. Buranında kahvaltısı gayet başarılı idi.

Ordan Madam Tussauds müzesine geçtik. Kahve içmek için Splendid Delitessen uğradık.

Oradan Leipzig için tren istasyonuna gittik. Burada en üst kata çıkıp 5 dk sonra kalkan trene bilet alıp trenin geçtiği yerin en alt katta olduğu öğrendiğimiz an yaşadığımız şok ve treni kaçırışımız ve bir sonraki treni bekleyişimiz görülmeye değerdi. Valizlerle deli gibi koşup üst kattan trenimizin gidişini izledik.

Akşam Leipzig vardık. Otelimize yerleştik. Otelimiz Aviva idi. Sonra metroya şehre geldik.

Yürüdüğümüz yoldan manzaralar :)

Şehri bir dolaştık. Christmas olduğundan burada da eğlenceler vardı. Spizz oturduk. Orada Türk garsonla karşılaştık. Ve tabi çok mutlu olduk. Sohbet edip bilgiler aldık. :)

5. GÜN
Bu sabah kahvaltı için  Telegraph seçtik. Şampanya eşliğinde kahvaltımızı ettik.

Kahvaltıdan sonra Madler Passage gittik. Ordan tek tek sokaklarını dolaştık. Burası küçük üniversite şehri. 1 ya da 2 gün kalmanız yeterli olacaktır.

Nikolaikirche ziyaret ettik. Oper Leipzig gittik. Bilet bulsaydık eğer bir oyun izleyecektik ama kalmamıştı.
  Milchbar Pinguin oturduk. Bir tatlı mola verdik.

Höfe am Brühl alışveriş yaptıktan sonra gezimize kaldığımız yerden devam ettik. Thomaskirche gezdik. Bach Museum dolaştık. Akşam yemeği için aslında Christmas stantalrında yapılan bir Alman ekmeği yiyecektik. İçinde peynir ve domuz eti varmış. O kadar istedik ve sırada bekledikten sonra bunu öğrenince hayal kırıklığı yaşadık ve Lukas Backer oturduk.

Sonra yolumuzu meşhur Auerbachs Keller restaurantına çevirdik.

6. GÜN
   Sabah otelimizden ayrıldık. Merkeze metroyla geldik. Kahvaltımızı tren istasyonundaki mekanda yapıp bilet almak için gittik.

Bu sefer trenimiz kalkacağı yere bakıp o perondan biletimizi aldık. Peronda bir tane tren duruyordu. Birkaç dakika sonra kalkan trene biletimizi aldık. Bekleyen trene bindik. Tren söylenen saatten erken hareket etti. Biz ekrana bakınca yazan şehrin Hamburg olduğunu gördük. O an yaşadığımız şok inanılmazdı bizde inanamadık. Tren perondan ayrıldı biz camdan bakıp kaldık. Ne yapacağımızı  düşünürken bilet kontrol için görevli geldi. İngilizce bilmiyordu. Valizinin yanına gelen bir alman kadından yardım istedik o konuştu ve durumu anlattı. Bizi ilk durakta yani başka bir şehirde indirdiler oradaki danışmaya durumu anlattık ve bize bilet verdi.

Tekrardan treni bekledik bu sefer doğru peronda asıl gitmek istediğimiz şehir yani Frankfurt için yola düştük. Normalde 3 saatte ulaşacaktık ama biz 6 saatte varabildik.

Otelimize yerleşip dolaşmaya çıktık. Otelimiz Comfort Hotel Frankfurt City Center idi.
 Goethehaus gittik. Ordan Museum für Moderne Kunst dolaştık. Zeil caddesinde yürüdük. Zeilcafe oturduk.

7. GÜN
Sabah otelimizde kahvaltı yapıp havaalanına geçtik. Otelimizin çağırdı Mercedes taksi ile ulaşımımızı sağladık. Şoförümüz Türk idi. Onunla güzel bir sohbet edip bilgileri aldıktan sonra rötarlı uçuşumuz ile İstanbul'a döndük. Ve bol maceralı, eğlenceli, her gece saatlerde gün boyu yaşadığımız komik olayları hatırlayıp hatırlayıp krizlere girdiğimiz tatilimizi sonlandırdık. :(

Christmas olduğu için zaman olarak çok iyiydi. Her yerde etkinlik vardı. Meydan çok canlı idi.
Meydanlardan fotoğraflar aşağıda yer alıyor. Tarih olarak bu zamanları düşünebilirsiniz. Hava o kadar soğuk değildi.